Pozrite sa, ako sme odhalili motivujúce faktory IT študentov a v ktorých oboroch chcú po škole pracovať.
Chceme Vám predstaviť naše poznatky z case study v oblasti HR marketingu, pretože takisto ako v predaji aj tu existuje konkurenčný boj a v dnešnej dobe je už súperenie firiem o kvalitných zamestnancov úplne bežný jav. O ajťákov je na trhu tento boj ešte väčší. Náš klient chce tiež svoju firmu stavať na kvalitných ľuďoch a kontaktoval nás, pretože chcel optimalizovať svoje reklamy, chcel zistiť ako efektívnejšie cieliť na študentov IT, pretože práve tí tvoria po škole 60% jeho zamestnancov. Zisťovali sme teda data, ktoré mu pomohli v nastavení reklám na konkrétne IT obory.
Skúmali sme študentov IT fakúlt vybraných univerzít a ich preferencie v zamestnaní po škole. Rozdelili sme ich na štyri zamerania
- Automatizácia a vývoj
- Grafika a hry
- Bezpečnostné IT
- SW inžinierstvo
Klient chcel pre svoj ďalší marketing zistiť, či študenti jednotlivých oborov chcú aj po škole zostať pracovať v danom obore a ak nie, v ktorom konkrétnom zameraní by chceli pracovať a tiež aké sú pre nich dôležité faktory pri výbere zamestnania.
Tento výskum bol pre nás obzvlášť zaujímavý, pretože sme vďaka nemu nabehli i do terénu! Nielen že sme dotazníky zbierali online ale i od študentov osobne na školách.
Poďme sa teda pozrieť na pár poznatkov zo ziskanych dat.
Na grafe môžete vidieť farbami rozlíšené jednotlivé obory a ku každému z nich je priradené percento študentov, ktorí chcú v tomto obore pracovať.
Zaujímavé je, že veľké percento študentov, ktorých obor je zameraný na automatizáciu a vývoj a tiež SW inžinierstvo by chcelo pracovať v hernom priemysle.
Obor bezpečnosť IT má najvyššie percento študentov, ktorí v tomto obore chcú pracovať aj po škole. Po ňom nasleduje obor grafika a hry.
U dôležitosti faktorov pri výbere práce sme skúmali nasledujúce
- plat
- kolektív
- vzdialenosť do práce
- možnosť pracovného postupu
- projekt, na ktorom sa bude pracovať
Dôlezitosť mali opýtaní študenti ohodnotiť na škále 1 až 5.
Ako najdôležitejší faktor sa javí plat s výsledným priemerným hodnotením 3,7, nasleduje kolektív, možnosť pracovného postupu, projekt na ktorom sa pracuje a vzdialenosť do práce 2,2.
V dnešnej case study je to od nás všetko, ale pre nášho klienta sme skúmali napríklad aj atraktivitu jednotlivých technologických firiem ako zamestnávateľov alebo povedomie o týchto firmách v rámci organizácie rôznych vzdelávacích programov pre študentov IT, aby zistil, ako si stojí medzi inými technologickými firmami a či sa má marketingovo zamerať aj na tieto faktory, aby zvyšoval povedomie o svojej značke.
Ak by ste mali záujem, radi sa s Vami podelíme o ďalšie detaily, stačí sa nám ozvať! Prípadne nám napíšte Váš názor alebo čo by v tomto obore zaujímalo Vás!
Comments are closed.