fbpx
nov 09

HR MARKETING – FAKTY O TOM, KDE CHCÚ IT ŠTUDENTI PO ŠKOLE NAOZAJ PRACOVAŤ

Pozrite sa, ako sme odhalili motivujúce faktory IT študentov a v ktorých oboroch chcú po škole pracovať.

Chceme Vám predstaviť naše poznatky z case study v oblasti HR marketingu, pretože takisto ako v predaji aj tu existuje konkurenčný boj a v dnešnej dobe je už súperenie firiem o kvalitných zamestnancov úplne bežný jav. O ajťákov je na trhu tento boj ešte väčší. Náš klient chce tiež svoju firmu stavať na kvalitných ľuďoch a kontaktoval nás, pretože chcel optimalizovať svoje reklamy, chcel zistiť ako efektívnejšie cieliť na študentov IT, pretože práve tí tvoria po škole 60% jeho zamestnancov. Zisťovali sme teda data, ktoré mu pomohli v nastavení reklám na konkrétne IT obory. 

Skúmali sme študentov IT fakúlt vybraných univerzít a ich preferencie v zamestnaní po škole. Rozdelili sme ich na štyri zamerania

  1. Automatizácia a vývoj
  2. Grafika a hry
  3. Bezpečnostné IT
  4. SW inžinierstvo

Klient chcel pre svoj ďalší marketing zistiť, či študenti jednotlivých oborov chcú aj po škole zostať pracovať v danom obore a ak nie, v ktorom konkrétnom zameraní by chceli pracovať a tiež aké sú pre nich dôležité faktory pri výbere zamestnania. 

Tento výskum bol pre nás obzvlášť zaujímavý, pretože sme vďaka nemu nabehli i do terénu! Nielen že sme dotazníky zbierali online ale i od študentov osobne na školách.

Poďme sa teda pozrieť na pár poznatkov zo ziskanych dat.

Na grafe môžete vidieť farbami rozlíšené jednotlivé obory a ku každému z nich je priradené percento študentov, ktorí chcú v tomto obore pracovať. 

Zaujímavé je, že veľké percento študentov, ktorých obor je zameraný na automatizáciu a vývoj a tiež SW inžinierstvo by chcelo pracovať v hernom priemysle. 

Obor bezpečnosť IT má najvyššie percento študentov, ktorí v tomto obore chcú pracovať aj po škole. Po ňom nasleduje obor grafika a hry. 

U dôležitosti faktorov pri výbere práce sme skúmali nasledujúce

  • plat
  • kolektív
  • vzdialenosť do práce
  • možnosť pracovného postupu
  • projekt, na ktorom sa bude pracovať

Dôlezitosť mali opýtaní študenti ohodnotiť na škále 1 až 5. 

Ako najdôležitejší faktor sa javí plat s výsledným priemerným hodnotením 3,7, nasleduje kolektív, možnosť pracovného postupu, projekt na ktorom sa pracuje a vzdialenosť do práce 2,2. 

V dnešnej case study je to od nás všetko, ale pre nášho klienta sme skúmali napríklad aj atraktivitu jednotlivých technologických firiem ako zamestnávateľov alebo povedomie o týchto firmách v rámci organizácie rôznych vzdelávacích programov pre študentov IT, aby zistil, ako si stojí medzi inými technologickými firmami a či sa má marketingovo zamerať aj na tieto faktory, aby zvyšoval povedomie o svojej značke. 

Ak by ste mali záujem, radi sa s Vami podelíme o ďalšie detaily, stačí sa nám ozvať! Prípadne nám napíšte Váš názor alebo čo by v tomto obore zaujímalo Vás!

ZÍSKAJTE KONZULTÁCIU NA PODOBNÝ PRIESKUM NA MIERU PRE VÁS!

About The Author

Zakladatelka Rival Up. Získavam pre Vás tajné informácie o klientoch a konkurentoch. Zbieram leady na zákazníkov aj pomocou marketingových dotazníkov.